یکی از چالش های مهم صنعت زعفران، عدم دسترسی پایدار به بازارهای جهانی است. مهمترین وظیفه گروه تخصصی اقتصاد و بازاریابی مطالعه مشکلات موجود در زنجیره تولید زعفران و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت موجود است. این گروه وظیفه دارد تا مقدمات ثبت برند جهانی زعفران با نام ایران را با کمک همه شرکت ها و سازمانهای فعال در این حوزه فراهم سازد.
- روش های مدیریت ریسک تولید زعفران.
- چالش ها و راهکارهای بازاریابی و صادرات زعفران.
- تحلیل کارایی فنی تولید زعفران.
- بررسی عوامل موثر بر رشد، عملکرد و کیفیت زعفران از دیدگاه اقتصادی.
- بهینه سازی الگوی بازاریابی زعفران در مناطق عمده کشت.
- ارزیابی میزان سوددهی ناشی از توسعه تکنولوژی انبارداری و بسته بندی زعفران.
- برند سازی زعفران.
- بانک زعفران.
- ساماندهی بازار گل و بنه زعفران.
- بورس زعفران.